Om att bygga pussel

Man kan inte bygga pussel när en bit saknas. För några år sen tappade jag bort en väldigt viktig pusselibt. Men jag har inte brytt mig om den och jag har försökt bygga pussel iallafall. Det blir oftast rätt snyggt när jag bygger. Om man kisar eller halvblundar så kan man låtsas att pusslet är helt. En helt okej bild, lite trasigt i kanterna, men det duger. Det är därför man inte ska titta så noga. Man ska inte sluta halvblunda för då ser man hur jävla dumt det ser ut. För man hatar sitt pussel när man ser hur fel det blir med det där hålet mitt i.

När den saknade pusselbiten ringer och pratar om pussel utan att nämna ordet pussel, då är det svårt att fortsätta blunda.

Då slår det en att man aldrig berättat för den pusselbiten hur mycket den saknas.

Man får ont i ögonen av allt jävla kisandes.

Och jag åker hem till Boden i helgen.

Kommentarer
Postat av: RUBIN

shit. va läskigt bb. snackade om just detta att livet e ett pussel med jako igår. SCARY!

2009-02-03 @ 22:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0