vägen till lycka

Jag hade en gång en kompis som hette Rafael. Han var brasiliansk, tyckte om att spela munspel och satte verkligen allt  på hakan. Allt! Han hade testat alla grejer i sitt rum förklarade han en gång för mig.
 -First I try something, then I put it away and think that's ok, then I try something else, then that's ok, maybe a book, that's ok, then something else, that's ok.

Jag tror det var på min avskedsfest. En onsdag på Steyne var det iallafall. Det var det alltid. Jag och mitt ex Josh står och bråkar och önskar varandra ond bråd död eller liknande. Plötsligt börjar Josh fnissa. Men sluta fnissa, ryter jag. Men titta på Rafael då! Jag vänder mig om och börjar också fnissa. Rafael står och chillar med en stol på hakan. Jag och Josh har glömt vad vi bråkar om.
Och jag känner mig så jävla lycklig.




Detta är inte min kompis. Det är nån annan kille.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker din blogg är riktigt bra! :)

2009-01-15 @ 15:06:46
Postat av: bb

Tack snälla du hemlige!

2009-01-15 @ 22:39:18
URL: http://brittafranboden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0