söndagssmör

Vad fantastiska människor det finns egentligen och vad fantastiskt turlig jag är som har turen att vara så turlig som har de fantastiska människorna i mitt liv.

Det finns hon som har bättre humor än någon vuxen människa jag vet och bygger duplohus som hon bosätter mostrar i. Det finns de som alltid stöttar mig och ger mig hur många ostmackor som helst. Det finns syskon och släktingar som är de bästa man kan hitta hur länge och noga man än letar. Det finns du som bor förfärligt jävla långt bort  och som lagade min stora gröna bil och sedan dess varje dag har lyckats gå walkabout i mitt huvud. Det finns de andra som är från lika förfärligt jävla långt bort men som känns (och ser ut) som systrar. Det finns hon som breakdancar överallt och ser humorn i havregryn och terränglöpning. Det finns de två från syd som är bland de omtänksammaste människor jag nånsin träffat och tröstar mig när folk har varit i kina. En ärlig och dampig och en lugn och sävlig. Det finns han som står för att han är en full idiot och följer en fyra mil till bussen fast han ska åt andra hållet. Det finns alla de jag träffat under resan och aldrig kommer glömma. Det finns dem som jag inte känner men som skriver det som jag känner innerst inne men inte är konstnärlig nog att själv sätta ord på. Det finns de som jag skrattade mig igenom gymnasiet med och som gör mig förbannat glad i hela kroppen när de hör av sig. De finns dem som gör kalmar begripligt fast sången om kalmar är obegriplig (-Varför kommer du alltid in på kvastsången fast det aldrig är relevant? Det framstår som att hela ditt liv kretsar kring den sången, Britta, sluta med det. -Men jag förstår den ju verkligen inte och det är ändå ingen som läser min blogg, Britta. -Britta sluta med schizofreni inom paranteser, det är konstigt, Britta -Lite kanske, men det är ändå ingen som läser min blogg, Britta) .

Och alla andra med. Människor är faktiskt en bra uppfinning.

Och aldrig berättar man för dem hur bäst de är och hur förfärligt glad jag är över min turlighet.

Men det är jag. Glad fast det inte syns och turlig som en riktigt turlig en.

Kommentarer
Postat av: syster Å

jag saknar dig!

2009-03-03 @ 00:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0